Γνωρίστε το Σχολείο μας

Το Μικρό Δημοτικό είναι ένα σύγχρονο ιδιωτικό σχολείο, στις αίθουσες του οποίου συναντιούνται η καινοτομία με την παράδοση, με στόχο την ουσιαστική μάθηση σε ένα ασφαλές και ζεστό περιβάλλον. Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2016 και οι δάσκαλοί μας, όλοι εκπαιδευτικοί με πείρα, σύγχρονη κατάρτιση αλλά και γεμάτοι ενέργεια και όρεξη, θα υποδεχτούν τους μαθητές της Α’ Δημοτικού. 

 

Η φιλοσοφία μας

Το Μικρό Δημοτικό είναι ένα σχολείο ανοιχτό, το οποίο προσφέρει στο παιδί πληθώρα παραστάσεων και ερεθισμάτων, αλλά και όλα τα αναγκαία εφόδια για την πολύπλευρη ανάπτυξη της γνώσης, της σκέψης, των δεξιοτήτων και της προσωπικότητάς του. Στο Μικρό Δημοτικό η μάθηση είναι μια διαδικασία δημιουργίας και ανακάλυψης. Μια διαδικασία προσωποποιημένη, που πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού. Όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι εφαρμόζονται με εκείνο τον τρόπο και σε εκείνο το κομμάτι του εκπαιδευτικού προγράμματος, όπου η κάθε μία από αυτές αποδίδει τα μέγιστα.
Σήμερα άλλωστε γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περισσότερα από ένα είδη ευφυΐας. Η θεωρία των πολλαπλών ευφυϊών (Multiple Intelligences) του Gardner ασκεί καθοριστική επιρροή στη σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη. Έτσι, η αναγνώριση της ιδιαίτερης ευφυΐας κάθε παιδιού βρίσκεται στον πυρήνα της δικής μας παιδαγωγικής προσέγγισης.

Η παιδαγωγική μας προσέγγιση

Στο Μικρό Δημοτικό σχεδιάζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία «παντρεύοντας» παραδοσιακές μεθόδους με σύγχρονες προσεγγίσεις. Στις τάξεις μας, ο πίνακας της κιμωλίας συνυπάρχει με το διαδραστικό πίνακα και το ψηφιακό βιβλίο. Στο σχολείο μας χρησιμοποιούμε συνδυαστικά μοντέλα, ώστε το παιδί να μαθαίνει χαρούμενα και αποτελεσματικά τις λέξεις και τους αριθμούς, να ανακαλύπτει τις Τέχνες, τις επιστήμες και το φυσικό περιβάλλον. Με άλλα λόγια, η μαγεία της ανάγνωσης και της γραφής, η μετάδοση ενός μηνύματος, η κατανόηση ενός μαθηματικού προβλήματος αλλά και η λύση του, αναμειγνύονται δημιουργικά με τα εικαστικά, τη μουσική, την άθληση, τους υπολογιστές και το παιχνίδι σε διαθεματικές ενότητες, βιωματικές δραστηριότητες και προσωποποιημένες πρακτικές.

Το παιδαγωγικό μας έργο αξιολογεί ως ιδιαίτερα σημαντικές τις δεξιότητες ζωής που καλλιεργεί το παιδί στο σχολείο όπως π.χ. το ρόλο που αναλαμβάνει στην ομάδα, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται και παρουσιάζει τον εαυτό του, την ενδυνάμωσή του μέσα από τη συμμετοχή και την αναγνώριση. 

Η σχολική τάξη είναι μια μικρο-κοινωνία. Θεωρούμε σημαντικό ο μαθητής να αντιλαμβάνεται από το ξεκίνημα της Α' Δημοτικού τον εαυτό του ως μέλος μιας κοινότητας, στην οποία έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις, αναλαμβάνει ευθύνες, συμμετέχει ενεργά. Έτσι, το κάθε παιδί αναλαμβάνει μία υπευθυνότητα σχετική με τη λειτουργία του τμήματος. Ενδεικτικά, στους μαθητές ανατίθενται ρόλοι όπως:  μαθητής - βοηθός, απουσιολόγος, βοηθός λειτουργικών διαδικασιών, επιμελητής, παρατηρητής ημερολογίων. Επιπλέον, παρότι οι κανόνες της τάξης επιβάλλονται πρώτα από τον εκπαιδευτικό, τα παιδιά ενθαρρύνονται να προτείνουν και τους δικούς τους κανόνες τάξης.

Για να είναι τα παραπάνω εφικτά, επιλέξαμε οι τάξεις μας να αποτελούνται  από έναν αριθμό μαθητών ικανό να προάγει την εκπαιδευτική διαδικασία, επιτρέποντας ταυτόχρονα τη δημιουργία υπο-ομάδων για την πραγματοποίηση ομαδικών / συνεργατικών projects.

Η σύνθεση του ωρολόγιου προγράμματος δίνει την ευκαιρία για περαιτέρω εξατομίκευση στις μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού, μεγαλύτερη εμβάθυνση και αντιμετώπιση τυχόν απουσιών και ακόμη περισσότερες δημιουργικές δραστηριότητες. Επιπλέον, επιτρέπει στο παιδί (ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις) να ολοκληρώνει όλες του τις μαθητικές υποχρεώσεις στο χώρο του σχολείου, έχοντας ελεύθερο χρόνο για να ξεκουραστεί, να παίξει, να ασχοληθεί με τα χόμπι του, όταν επιστρέφει στο σπίτι.

Δύναμη του Μικρού Δημοτικού, οι άνθρωποί του

Όσα περιγράψαμε είναι κάτι παραπάνω από το όραμά μας. Είναι όσα έχουμε ήδη εφαρμόσει και γνωρίζουμε ότι λειτουργούν. 

Ο Διευθυντής του σχολείου μας, εκπαιδευτικός εδώ και 25 χρόνια, καθώς και το σύνολο των δασκάλων μας, έχουν διαρκή ενημέρωση και ενεργή συμμετοχή στα παιδαγωγικά δρώμενα. Κυρίως όμως, έχουν συσσωρευμένη πείρα πάνω στην εφαρμογή ενός πολυσυλλεκτικού προγράμματος διδασκαλίας που καταφέρνει να συνδυάζει διαφορετικές τεχνικές, μοντέλα και καλές πρακτικές. 

Ο Επικεφαλής των Ξένων Γλωσσών ασχολείται με τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για περισσότερα απο 20 χρόνια και μαζί με την ομάδα των ξενόγλωσσων δασκάλων, αποτελούν εγγύηση για την αποτελεσματική εκμάθηση Ευρωπαικών Γλωσσών στο Μικρό Δημοτικό 

Κανονισμός Λειτουργίας